pondělí 1. září 2008

Virtualita

Moje první povídka zaslaná do literární soutěže, pokud nepočítám nějaké ty bezvýsledné pokusy z raného mládí. Druhé místo v Ceně Karla Čapka 2008, kategorie mikropovídka.
J. W. Procházka o ní v doslovu Mloka prohlásil:
"Virtualita pro mě představuje jeden z nejzajímavějších textů letošní soutěže... Jedná se totiž o ryzí kyberpunkovou záležitost, jazykově nabitou vizi budoucnosti, v níž lidé z důvodu totálního přelidnění prožívají téměř celou svou existenci ve virtuální realitě. Pouliční slang prošpikovaný odkazy a slovními hříčkami umožňuje vyniknout pointě..."
Český rozhlas, konkrétně stanice Leonardo, ji v roce 2011 zdramatizoval. Přímý link na pořad je tady, samotnou povídku najdete až ke konci pořadu.

Další informace: LEGIE - databáze knih Fantasy a Sci-Fi

Ukázka:

První holka, se kterou jsem žil, se jmenovala Julie. Bylo jí šestnáct a pocházela myslím z Ohia, ale na tom dneska nezáleží, odkud člověk je. Nastěhovala se ke mně po jednom mejdanu, kterej přišel mě a mýho kámoše na tejdenní absťák, prej jsme hodně vytekli nad limit. Je fakt, že to stálo za to, nabourat pár maníkům virťáky – naráz byl kyberprostor plnej míst, kam bdělý oko Netpolu nedohlédne… Co se dělo, to vám snad nemusím vyprávět. Každopádně dneska už na takový divočárny moc nejsem, Bob říká, že kvůli ženským, ale já si myslím, není nad rodinnej život, teda aspoň jak se teďka chápe. Anebo má pravdu, protože Julie, ta byla prostě úplně jiná, jasný?

Žádné komentáře:

Okomentovat